Minu esimese kuu tegemised:)

 Heihopsti!

Imeväel on aeg kuidagi lennanud ja minu saabumisest Tšiili on möödas juba peaaegu kuu aega. Minu eelmisest kokkuvõttest on möödas pea kaks nädalat ja ma ütleks, et on viimane aeg endast märku anda.

6. augustil (ehk teisel pühapäeval koos oma host-perega) tähistati siin dia de los niños (laste päeva) ja selle päeva puhul läksime kogu perega (mina, host-ema, host-isa, host-vennad ja host-isa ema ja kaks õde koos oma lastega) vulkaan Osornole. Minekuks sain laenuks oma host-nõbu lumepüksid, mis olid mulle täitsa kukekad, kuid kuna ma ei teadnud kui külm seal saab olema, võtsin need heameelega vastu. Vulkaani peal oli eestlase jaoks üsna õhuke lumekiht, kuid piisav, et lastel oli lõbus mängida ja kelgutada. Ka mulle pakuti kelgutamise võimalust, kuid kuna minu jalad olid jäätumas siis ma ütlesin naeratades "ei" ning püüdsin edasi-tagasi käies oma varbakesi soojendada😅 Koos oma host-vanematega ehitasime väikese lumememme aga kuna lumi ei hakkanud peaaegu üldse kokku, pidime natuke sohki tegema ja panime kivid üksteise otsa ning katsime need lumega🙈 Mälestuseks võtsin endaga kaasa kaks vulkaani kivi, mis on nüüd kenasti kaunistuseks minu öökapil.

Järgmisel nädalal hakkas uuesti kool ja ma proovisin igas tunnis võimalikult palju aru saada. Küsimustele vastamine vihikusse käis küll kolmes keeles, kuid midagi ma sain tehtud. Matemaatika osutus üsna teistsuguseks kui ma eestis harjunud olin, kuid kui lahendusviisist aru sain oli kõik väga lihtne. Inglise keel on küll naljakalt lihtne ja isegi õpetaja arvas, et võibolla oskan ma mingeid asju temast paremini (minu arust oskab ta väga hästi inglise keelt ja see on üks ainukesi tunde, kus mu klassikaaslased ei pea mind õpetajaga suhtlemisel aitama).

9. augustil käisin ma oma esimeses Tšiili rahvatantsu tunnis, mis kestis sellel korral päris lühikest aega ja ma sain vaadata kuidas nad õpivad mingit Põhja-Tšiili rahvatantsu. Lisaks palus õpetaja näidata mul Eesti rahvatantsu ning esimene asi mis mul pähe tuli oli Kaera-Jaan, nii et ma tantsisin üksi neile mingit Kaera-Jaani versiooni. Minu jaoks oli naljakas see, kui mult küsiti, kas me Eestis cuecat ka õpime (see on Tšiili traditsiooniline rahvatants, mille õppimine on vahest isegi kehalises hinnatav) ja üllatuti kui ma eitavalt vastasin.

Nagu ma eelmises postituses kirjutasin siis meil oli koolis alianza ehk kooli sünnipäeva tähistamise võistlused. Klassid ja õpetajad olid jagatud nelja erinevasse tiimi ja kahe nädala jooksul toimusid igasugused erinevad võistlused, mille eest koguti punkte ja eelmine reede kuulutati võitja.

Üleelmisel nädalal toimus suurel vahetunnil ja pärast kooli mingi spordi match (poiste jalgpall, tüdrukute jalgpall, poiste korvpall, tüdrukute korvpall, sega võrkpall). Minult küsiti mitu korda, mis spordiga ma tegelen ja kui ma ütlesin, et ma mitu aastat tagasi mängisin võrkpalli küsiti mult kohe kas oleksin nõus nende alianza (Las Vegas oli meie alianza nimi) võrgu tiimiga liituma. Ja kuna YFU soovitas meil kõigile võimalustele "Jah" öelda, vastasin mina samuti nõustuvalt, isegi kui tundsin ennast võrkpallis väga ebakindlalt. Reedel tuligi kaua oodatud mäng, kus me jõudsime finaali. Finaal oli tasavägine, kuid lõpuks me siiski kaotasime ja lõpetasime teisena. Aga ma jäin oma mänguga väga rahule ja võin kindlalt öelda, et ma mängisin paremini kui kunagi varem.

Kui ma koju jõudsin pidin ruttu pakkima oma koti, et minna maale (kus me käime igal nädalavahetusel) ja laupäeval otse maalt Valdiviasse (2,5h sõitu), kus elab minu host-vanaema ja tädi. Valdivias käisime me laupäeval jalutamas jõe ääres ja ostsime šokolaadi poest ühe väikese tordi. Õhtul mängisime me pictionary ja mängu mille nime ma ei tea aga põhimõtteliselt sul on iga round üks täht nt. L ja siis sa pead selle tähega kirjutama ühe nime, perekonnanime, looma, linnu jne. Minule anti luba kasutada sõnu nii inglise, eesti ja hispaania keelest aga kuna me mängisime seda üsna hilja õhtul, oli minu aju täitsa kapsas ning ma suutsin kuidagi ikka kaotada. Järgmisel päeval sadas vihma ning me olime terve päev toas ning vaatasime täiskasvanutega ühte action filmi ja õhtul mängisime Monopoly 3h ilma, et keegi oleks lõpus ausalt võitnud.

Esmaspäev ja teisipäev olid koolivabad päevad. Esmaspäeval sõitsime me Valdiviast tagasi maale ja maalt tagasi Puerto Varasesse, kuna ma pidin saama kokku paari oma klassikaaslasega, kellega läksime kinno "Oppenheimerit" vaatama. Üks asi, mis on veits kultuurišokk on see, et siin süüakse kinodes põhiliselt magusat popkorni😱 Film lõppes umbes kell kümme ja pärast tellis klassikaaslase ema pitsat, mida läksime nende juurde sööma. Meil oli väga lõbus ja nad kõik andsid parima, et ka mina saaksin vahepeal vestlusest osa ja naljadest aru. Koju jõudsin ma lõpuks alles kell üks öösel.

Kolmapäeval käisime host-isaga mingis asutuses, kuhu pidin kõik oma dokumendid ja paberid kaasa võtma, et teha oma Tšiili dokument. Seal tädi väga üllatus, et mul on ainult üks eesnimi ja ainult üks perekonnanimi, kuna siin on tava, et lastel on mitu eesnime ja mõlema vanema perekonnanimi. Lisaks pidin andma oma sõrmejäljed ning minust tehti dokumendi pilt, mis on lühidalt kokkuvõttes naljakalt kohutav. Kätte saan ma oma Tšiili dokumendi septembri alguses.

Alianzaga seoses võtsin ma osa veel kahest tegevusest. Üks oli see, et ma olin modell taaskasutatud materjalidest tehtud kleidile. See kõik tuli nii ootamatult ning külmas saalis poolpaljalt paljajalu kõndida, kartes, et see kleit varsti alla kukub ei ole ideaalne aga ma olen õnnelik, et ma seda tegin😅

Teiseks nõustusin ma täiesti viimasel hetkel Mayumanaga, mis on põhimõtteliselt kehaga rütmilise muusika tegemine (??) ma ei oska seda kuidagi seletada. Selle esitamise üle olin ma päris närvis aga lõppude lõpuks läks meil täitsa hästi isegi kui me saime viimase koha.

Reedel toimusid viimased võistlused ja võitja kroonimine aga sellel päeval läksin ma varem ära, kuna kool oli külm ja ma ei osalenud ühesgi tegevuses. Aga umbes kella kümne õhtu paiku kuulutati võitja ja meie jäime kolmandaks.

Laupäeval käisime mina ja Chiloe ( teine vahetusõppilane, kes elab minu linnale väga lähedal) koos oma area rep'idega (inimesed kes on meile toeks ja kellele me saame anda teada kui meil on suuremad probleemid oma host-peredega vms) jalutamas saltos de Petrohue's ja ma leidsin ühe oma lemmik koha maailmas. 

Täna ehk neljapäaeval käisime kogu klassiga väljasõidul, kus me tegime erinevaid grupi ülesandeid ja mõttetööd jms. Ning vahepausidel mängisime ringis võrkpalli ja mädamuna (ma olin nii üllatunud kui ma nägin neid seda mängimas🙈) Ja homme täitub mul kuu aega Tšiilis, mille puhul lubasin host-emale, et teeme kooki.

Viuh, nüüd saidki vist kõik minu suuremad tegemised kirja. Edaspidi proovin hakata tihedamini kirjutama, et saaks ka rohkem igapäevasest tegemistest rääkida.

👋

Mina ja minu kollane jope koos host-emaga vulkaani peal.

Meie lumememm

Valdivia merelõvid

Mina ja mu kollane jope poosetamas Valdivia silla ees

Saltos de Petrohue💖

Mina, mu kollane jope ja Chiloe




Comments

Popular posts from this blog

Tervitused teiselt poolt maakera

Kuidas otsustasin aastaks Eestist plehku panna ehk minu täitsa esimene blogipostitus