Nagu fööniks tulin tagasi ja panin kirja oma vahetusaasta olulisemad sündmused ja tegevused

Hei!

Vahetusaasta on kohe kohe läbi saamas ja mul on täitsa piinlik tõdeda, et oma viimase blogipostituse kirjutasin oktoobris. Aga noh parem hilja kui mitte kunagi (🙈🙈).

Kõiki neid kaheksat kuud, millal ma pole kirjutanud, ei suuda ma küll täielikult kokku võtta aga ma üritan paari lausega iga kuu olulisemad tegevused kirja panna.

NOVEMBER

Novembri alguses lendasin ma esimest korda üksi Santiagosse, kus ma sain kokku oma tugiisikuga ja veetsin ühe terve nädalavahetuse tema juures. Põhjus, miks ma sinna tegelt läksin oli meie plaan minna The Lumineers kontserdile (mis oli minu elu esimene suur kontsert😅🙊) ja sinna me ka läksime sama päeva õhtul kui ma Santiagosse jõudsin. Oli üks väga lahe kogemus ja see jääb kindlasti meelde kui üks mu vahetusaasta tipphetkek.

Nädalavahetus pärast mini reisi toimus minu tsooni (kuna Tšiili on väga suur riik siis kesk-aasta seminarid tehti igas tsoonis eraldi väikestes gruppides) kesk-aasta seminar, kus meid oli 3 õpilast ja 2 vabatahtlikut. Oli üks väga tore kokkusaamine.

DETSEMBER

Detsembri alguses osalein ma sellisel üritusel nagu "Carnaval del Sur", kus me panime ühe metsa "elama", riietudes erinevateks taimedeks ja loomadeks ning tehtes ette näidatud liigutusi (tegemist oli nagu ühe suure näidendiga). Kõigile antti ette mingi kindel liigutus või tegevus, mida nad näitlema pidid ning kui väravad publikule avati ei tohtinud me oma liigutustega lõpetada enne kui kõik inimesed olid lahkunud. See oli kindlasti üks meeldejäävamaid üritusi ja ma olin nii õnnelik, et ma sellega läbi läksin, isegi kui vahepeal oli mõtteid, et äkki mugavusest ikka ei läheks sinna.

Jõuludeks läksime minu vahetusvanaema (ema poolne) juurde, kes elab Valdivias (meie linnast 2-3h kaugusel) ja veetsime paar päeva seal. Soojad jõulud oli selline väga huvitav kogemus ja ega ikka mingit jõulutunnet küll ei olnud. Nagu olgem ausad, millised jõulud on ilma lumeta või vähemalt ilma külma ilmata? 25 kraadi kuuma jõuldel on ikka päris imelik😆 Kingitustega oli mul üks väga tore üllatus, et minu vanemad olid teinud koostööd minu vahetusvanematega ja kinkisid mulle ühe mu soovitud termose koos pisikese kirjaga, mis oli kirjutatud minu ema käekirjas😢

JAANUAR

Aastavahetus minu jaoks siin ei olnud midagi väga erilist ja tundsin ennast veits kurvalt (kuigi oleks võinud arvata, et tunnen ennast nii just jõuludel). Aga siiski ei olnud see midagi nii hullu, sõime perega õhtust (vahetusisa kaks õde ja nende lapsed, vahetusisa ema ning meie pere) ja jalutasime promenaadile kella 00:00ks, et uut aaastat vastu võtta.

Jaanuari keskpaigas läksime suure pere pundiga väikesele reisile Argentiinasse kolmeks ööks. Käisime Bariloche'l ja San Martin de los Andes'il. Tegemist olid väga toreda reisiga, kuid kuidagi valisime minekuks täpselt need kuupäevad, kus seal oli mingisugune kuuma rekord. 40 kraadiga mitmekümneid kilomeetreid autoga läbi sõita ei ole just mu lemmikasjade seas.

VEEBRUAR

Veebruaris veetsin ma palju aega oma sõbranna juures, kellega koos käisin ma ka esimest korda rodeol (pmst Tšiili kauboide spordiala? või midagi sellist😂) ja kutsusin tema ka oma pere väljasõidule ühte randa meie linnast mõne tunni kaugusel. 

MÄRTS

Märtsist algas meil siin uuesti kool. Ja märtsi lõpus oli minu kaua oodatus 18 sünnipäev, mis osutus täitsa toredaks sündmuseks. Minu eesti pere oli kokku pannud väga armsa video, kus kõik minu lähedased olid teinud pisikesed videod mind õnnitledes.

APRILL

Aprillis toimus meie YFU Tšiili vahetusõpilaste reis San Pedro de Atacama'sse, mis asub põhja Tšiilis. Seal me veetsime nädal aega, kus iga päev läksime erinevatesse ilusatesse kohtadesse ja tegime midagi huvitavat. Üks põhjus, miks ma seda reisi nii ootasin oli sellepärast, et kohtusime üle pika aja uuesti eestlastega kellega koos me Tšiili tulime. Nii tore oli jälle näost näkku eesti keeles lihtsalt juttu ajada.

MAI

Mais ei toimunud midagi väga erilist, veetsin aega koos sõprade ja perega ning käisin koolis💗

JUUNI

Juuni alguses toimus meie aasta lõpu orientatsioon Santiagos, kus me, lisaks tegevustele seotud meie vahetusaasta lõpuga, külastasime ka ühe Tšiili kuulsa kirjaniku kodumuuseumi.

Vahepeal lõppes meil koolis esimene semester ning hakkas kuu ajane talvevaheaeg. Hetkel veedame perega aega vahetusvanaema juures Valdivias ning umbes nädala pärast tulevad mulle eesti tüdrukud Puerto Varasesse külla, et tutvuda lõuna-Tšiiliga. Ja peale nende lahkumist jäävadki mulle paar nädalat, et veeta aega perega, kohtuda sõpradega ning pakkida oma asjad ja ots Eesti poole suunata.


Vahepeal ma mõtlen, et kas ma tegin ikka piisavalt asju või äkki oleks pidanud rohkem inimestega suhtlema aga siis jälle saan aru, et tegelikult olen teinud nii mõndagi, kohtunud paljude uute inimestega ning õppinud selgeks uue keele ja lisaks kasvanud inimesena tohutult. Nii, et saab öelda, et mission accomplished💅

Vau, jõudsingi lõpuni ja loodetavasti enam vähem aru saadavalt💩  

Seekord on mul plaan kirjutada nii mõnestki asjast veel, enne kui mu aasta siin peaaegu et 3 nädala pärast otsa saab. Nii et näeme varsti aga praeguseks...

Tsauki👋👋

PS! need pildid ei ole õiges järjekorras aga ma usun et huvitav on vaadata ikka

pidin tutvustama 9. klassidele enda vahetusaastat ja Eestit


Saime sõpradega veebruari lõpus ühel vihmasel päeval kokku
Carnaval del Sur




Üle pikka aja said Eesti tšiilassed uuesti kokku

Aastavahetuse pilt:)

Sünnipäevalaps

sõbrannaga seiklemas

rodeol

rodeo

Eestlased San Pedro de Atacamas


Jõulud

Jaanuaris saabus mulle pakk Eestist😍

Ranna trip

The Lumineers kontsert

The Lumineers kontsert


Vahetusõpilased reisil

Atacama kõrb

Isla Negra, kus me käisime oma viimase orientatsiooni ajal


Üks viimaseid koolipäevi Tšiilis

Kesk-aasta seminari grupike


Comments

Popular posts from this blog

Minu esimese kuu tegemised:)

Nüüd juba kolm kuud siin, kuidas aeg ikka lendab

Tervitused teiselt poolt maakera